Thursday, May 24, 2007

Re : Anwar dan Khairy

Salam Semua,

Alamak ini cerita anwar lwn khairy punya ka?

Bagi saya depa ni kawan rapat dalam selimut tapi berlagak musuh depan orang ramai.Anwar memang kita tahu sungguh korup bila jadi TPM.

Kita masih ingat ingat cerita-cerita Abrar Group dan juak-juak ABIM dia yang bermaharajalela bila si Anwar ini di atas.Ketika itu mereka mendabik dada konon merekalah yang terbaik. Arus KeANWARan yang sangat kuat itu, hingga orang yang tak tahu mengaji pun pura-pura jadi baik sekejap. Habis team-team yang tak sealiran mereka mereka tentang umpama komunis.


Tabiat sombong, bongkak dan lagak mereka seolah-olah mereka itu maksum.Dari segi kekayaan ekonomi negara, habis di bolot untuk juak-juak mereka. Kita juga tidak lupakan kesanggupan Anwar yang menjadi pelobi Politik Wang untuk teamnya dalam UMNO ketika melawan Ghafar Baba dulu.Mungkin semua ini kisah lama. Tapi kisah lama ini masih menjadi kenangan bagi kita supaya berhati-hati dgn beliau dan juak-juaknya.

Namun sebagai orang yang cintakan keadilan, saya tetap tidak setuju cara kes pemecatan dan liwat dia di adili. Banyak yang tidak wajar dilakukan oleh Mahathir.

Setelah era Reformasi berlalu, di ganti pula dengan era ReforMati, kita lihat anwar gagal menerajui gagasan perjuangannya. Perjuangan beliau masih samar-samar dan kadangkala agak kelam. Tidak keterlaluan apa yang di katakan oleh Shaari Sungib ada benarnya "masa untuk anwar sudah berlalu".

Pada hari ni kita memerlukan satu wajah baru untuk memimpin Rakyat menentang kezaliman dan penindasan Paklah@Pakloong.

Kita perlukan Kepimpinan Yang Baru dan Pemimpin Muda Yang Energetik.Bukan KJ sundal malam yang kita harapkan, bukan jugak Nasaruddin Yang Bermercedez, tidak juga Lim Eng Guan yang skeptikal.Kita perlukan seorang yang ikhlas, sederhana hidupnya, rajin orangnya, hikmah dan bijak kata-katanya, serta kuat azam dan fizikalnya untuk memperjuangkan yang hak dan menentang yang batil.

Di sini tiada isu sapa yang menentang Anwar masuk team mahathir, paklah, hadi, kit siang mahupun samy vellu.

Khairy cita-cita besar, kuat azamnya, tapi dah kena gigit dengan haruman sundal malam, habis dia gila meroyan kebelakangan ini. So memang dia ni tak boleh nak pakai sangat. Dia tersalah lorong dulu, pasal tu termasuk sangar Sundal Malam. Dia mungkin terlupa Gigitan Sundal Malam tak kira graduates mana, oxford ka, UM ka, NUS ka? Pasti Semuanya Meroyan!

No comments: